با حضور رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم؛

نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در خراسان رضوی برگزار شد

۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۲ کد : ۷۷۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۴۹
نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی با محوریت دولت سیزدهم با حضور ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم" در استان خراسان رضوی برگزار شد.
نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، اولین نشست خبری شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در خراسان رضوی با موضوع عملکرد این دستگاه ها طی سه سال دولت سیزدهم به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم" و دیگر مدیران استان خراسان رضوی در سالن شهید زین‌العابدین زاهد مقدم برگزار شد.

ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم" در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این پژوهشکده در دولت سیزدهم پرداخت.

وی در این خصوص از افزایش 100 درصدی تعداد پروژه های پژوهشی و اجرایی این پژوهشکده در سطح ملی و استانی نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: این در صورتی است که بودجه های پژوهشی نسبت به سال های قبل کمتر شده است.

ابراهیم اسعدی اسکویی ادامه داد: در طی سه سال دولت شهید رئیسی پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم در مجموع 28 پروژه پژوهشی-اجرایی داشته که از این تعداد 23 پروژه در سطح ملی و 5 پروژه در سطح استانی بوده است.

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم عنوان نمود: در خصوص تولید بولتن های پیش بینی محصولات هواشناسی تعداد 200 بولتن به صورت هفتگی و 40 بولتن به صورت فصلی را در این مدت تولید و ارائه نمودیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص انجام پروژه های بین المللی عنوان کرد: برای اولین بار پس از سال 1400 به کشورهای عضو منطقه اکو پیش بینی های هفتگی، ماهانه و فصلی ارائه می نماییم.

ابراهیم اسعدی اسکویی ادامه داد: تولید و ارائه بولتن های پیش بینی آتش سوزی، سرمازدگی و گرمازدگی (موج های گرمایی) به صورت روزانه برای منطقه اکو از دیگر فعالیت های این مجموعه پژوهشی در بعد بین المللی می باشد. 

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم ابراهیم اسعدی اسکویی


نظر شما :