در دیدار با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

بررسی خدمات فنی هواشناسی به فرودگاه الماس سرخس با حضور فرماندار این شهرستان

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵ کد : ۶۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۹۱۵
بررسی خدمات فنی هواشناسی به فرودگاه الماس سرخس با حضور فرماندار این شهرستان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در نشستی که با حضور حسن نوری زاده "فرماندار شهرستان سرخس"، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و معاونین و مدیران دو مجموعه در محل این پژوهشگاه برگزار شد پیرامون ارائه خدمات فنی هواشناسی به فرودگاه الماس سرخس گفتگو و تبادل نظر شد.

در این نشست فرماندار سرخس ضمن بیان فعالیت های انجام شده فنی و اجرایی در این فرودگاه در حوزه حمل و نقل مسافری و هوانوردی و همچنین نگاه ویژه دولت به این شهرستان در حوزه ترانزیت مسافر و کالا از راه هوایی، زمینی و ریلی به عنوان کریدور تجاری مرزی، بر ارائه بیشتر خدمات فنی هواشناسی به این فرودگاه از جانب پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تاکید نمود.

 

وی ضمن تشریح اهمیت این فرودگاه از بعد احیای روابط دیپلماتیک با همسایگان عنوان نمود: ما هم در شهرستان به سهم خود در راستای توسعه این فرودگاه کمک خواهیم کرد تا این پروژه به نحو احسن اجرایی و به پایان برسد.

در ادامه این دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن معرفی فعالیت های انجام شده در این پژوهشگاه عنوان نمود: خدمات حوزه هواشناسی در خصوص فرودگاه ها جزو خدمات ویژه و الزامی هستند و از حساسیت بالایی برخوردارند که نیازمند حمایت های ویژه در این راستا می باشند.

شایان ذکر است، این نشست پیرامون پیگیری مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و منطقه ویژه اقتصادی سرخس به جهت ارائه خدمات فنی، انجام امور دیدبانی، پشتیبانی، گزارش دهی، حفاظت و نگهداری ادوات و تجهیزات هواشناسی در فرودگاه الماس سرخس برگزار گردید.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور وزارت کشور سازمان مناطق آزاد تجاری صنعتی فرمانداری سرخس فرودگاه الماس سرخس


نظر شما :