با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

دیدار و گفت و گو معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۸ کد : ۷۵۶ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۶۵
مهدی رشیدی "معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی" و هیات همراه با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" دیدار و گفت و گو نمود.
دیدار و گفت و گو معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به منظور بهره مندی از ظرفیت های پژوهشی و کاربردی این پژوهشگاه در استان خراسان شمالی، مهدی رشیدی "معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی" و هیات همراه با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن بازدید از این مجموعه با مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" دیدار و گفت و گو نمود.

این نشست با حضور ابراهیم فتاحی "معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، غلامرضا شفیق "مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی"، نوربخش داداشی "مدیر کل هواشناسی استان خراسان شمالی" و اعضاء هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در سالن جلسات این پژوهشگاه برگزار شد.

در این دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن معرفی پژوهشکده ها و مراکز بین المللی و مطالعاتی ذیل این پژوهشگاه در خصوص دستاوردها و سامانه های کاربردی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به ویژه سامانه و برنامه موبایلی پیش بینی نقطه ای وضع هوای کشور عنوان کرد: این نرم افزار پارامترهای مختلف هواشناسی نظیر دمای کمینه، دمای بیشینه، سمت و سرعت باد، بارش، فشار هوا و ... را به کاربران ارائه می نماید.

وی در ادامه با معرفی بولتن های پیش بینی هفتگی، فصلی و سالانه بارش و دمای هوای کشور که توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تولید و صادر می گردد گفت: این پیش بینی ها می تواند به مسئولان بحران استان در راستای مدیریت بهتر رخدادهای طبیعی و جوی کمک کند.

مهدی رهنما در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به فعالیت های کاربردی این پژوهشگاه در زمینه هواشناسی کشاورزی اظهار نمود: از ظرفیت های کاربردی دیگر این پژوهشگاه می توانیم به تولید بولتن های پیش بینی هواشناسی کشاورزی به مراکز اقتصادی و بازرگانی و همچنین انجمن های تخصصی کشاورزی اشاره نماییم که این بولتن ها و پیش بینی ها می تواند به جهت برنامه ریزی مناسب در راستای کشت محصولات در مزارع نمونه کشاورزی استان خراسان شمالی مفید واقع شود.

در پایان این نشست، مهدی رشیدی "معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی" ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد استانداری خراسان شمالی در موضوع مدیریت بحران پدیده های جوی و همچنین استقبال از فعالیت های پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اظهار نمود: امیدوار هستیم تا در آینده نزدیک با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم شاهد بهره مندی این استان از ظرفیت های علمی و کاربردی این پژوهشگاه باشیم.   

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی وزارت کشور سازمان هواشناسی کشور استانداری خراسان شمالی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مهدی رشیدی مهدی رهنما


نظر شما :