در نخستین رویداد استارتاپی آب و هوا مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت شرکت های استارتاپی در سرعت بخشی به اعلان پیش بینی های هواشناسی

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۴ کد : ۹۲ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۷۰
استفاده از ظرفیت شرکت های استارتاپی در سرعت بخشی به اعلان پیش بینی های هواشناسی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در رویداد استارتاپی آب و هوا که برای اولین بار در کشور در مجموعه مرکز رشد و فناوری علوم جو، هواشناسی و هوانوردی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد، محمد اصغری از کارشناسان پیش بینی هواشناسی در صدا و سیما به لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های استارتاپی در حوزه مخاطرات آب و هوایی اشاره و تاکید نمود.

وی با ذکر چند نمونه از اپلیکیشن هایی که در حوزه های مختلف باعث شکوفایی و خدمت رسانی بهتر به جامعه شده اند ادامه داد: واقعیت جامعه این است که هرچه به جلو پیش می‌رویم احساس نیاز به شرکت‌های استارتاپی را بیشتر متوجه می شویم.

این کارشناس هواشناسی افزود: باید قبول نمود که دستگاه های دولتی و جامعه ما بایستی به سمت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ پیش برود و هر چقدر جلو برویم مجبور به استفاده از شرکت‌های استارتاپی هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که بایستی برای پیشبرد امور از نگاه سنتی عبور نمود ادامه داد: ما بایستی با روی خوش و گشاده پذیرای این نوع از شرکت ها باشیم و از ظرفیت شرکت‌های استارتاپی که مجهز به علم روز میباشند در راستای توسعه سازمان هواشناسی استفاده نموده و خود و سازمان را مجهز به علم روز نموده تا بتوانیم با معادل های خارجی آن رقابت نماییم.

محمد اصغری در پایان با ذکر این نکته که اثر مثبت پیش بینی های آب و هوایی در اعلام به موقع و زود هنگام آن به جامعه است تاکید نمود: اگر بهترین پیش بینی را از وضع آب و هوا داشته باشیم و نتوانیم آن را به سرعت در دسترس عموم قرار دهیم فایده ای ندارد به همین دلیل یکی از بسترهای بسیار مهم که به واسطه آن می توان پیش بینی های هواشناسی را به سرعت در اختیار عموم مردم قرار داد استفاده از همین ظرفیت های استارتاپی میباشد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مرکز رشد و فناوری علوم جوی، هواشناسی و هوانوردی نخستین استارتاپ ایونت آب و هوا کشور محمد اصغری


نظر شما :