توسط سازمان هواشناسی کشور؛

نشست علمی و تخصصی با موضوع فناوری فضایی و مدیریت مخاطرات طبیعی برگزار شد

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۲ کد : ۸۸۹ اخبـــار پژوهشگاه نشست های علمی و تخصصی
تعداد بازدید:۴۵
نشست علمی و تخصصی ویژه هفته جهانی فضا با موضوع "فناوری فضایی و مدیریت مخاطرات طبیعی" با سخنرانی عاطفه محمدی "پژوهشگر پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" توسط سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.
نشست علمی و تخصصی با موضوع فناوری فضایی و مدیریت مخاطرات طبیعی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی فضا، سازمان هواشناسی کشور نشست علمی و تخصصی با موضوع "فناوری فضایی و مدیریت مخاطرات طبیعی" را در سالن شهید همت این سازمان به صورت حضوری و مجازی برگزار نمود.

این نشست با حضور و سخنرانی بهزاد لایقی "سرپرست معاونت توسعه پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور"، عاطفه محمدی "پژوهشگر پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، احد وظیفه "رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور" و الهه اولاد "کارشناس سازمان هواشناسی کشور" برگزار شد.

عاطفه محمدی "پژوهشگر پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" به نمایندگی از تیم همکار که متشکل از مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، راضیه پهلوان "کارشناس پژوهشی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و نوشین خدام "پژوهشگر پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" می شود، به معرفی شاخص تابش فرابنفش موسوم به UV و سامانه پیش بینی آن در این پژوهشگاه پرداخت.

وی با طرح موضوعاتی از قبیل معرفی طول موج های مختلف پرتو فرابنفش، مقدار تابش فرابنفش در طول روز، پیش بینی مقدار UV، تغییرات شاخص پرتو فرابنفش در ساعات و ماه های مختلف، تاریخچه محاسبه شاخص فرابنفش، سطوح مختلف UVI بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، عوامل موثر بر مقدار UV و سنجه های درستی سنجی به ارائه مطالب خود پرداخت.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور عاطفه محمدی


نظر شما :