در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

نشست علمی و تخصصی با موضوع کنون بینی و استفاده از نرم افزار NWC/GEO برگزار شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۷ کد : ۸۸۳ اخبـــار پژوهشگاه نشست های علمی و تخصصی
تعداد بازدید:۲۷
نشست علمی و تخصصی با موضوع "کنون بینی و استفاده از نرم افزار NWC/GEO"، با سخنرانی مجید آزادی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی مدل سازی جو و اقیانوس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در این پژوهشگاه برگزار شد.
نشست علمی و تخصصی با موضوع کنون بینی و استفاده از نرم افزار NWC/GEO برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، معاونت پژوهشی و فناوری این پژوهشگاه، نشست علمی و تخصصی با موضوع "کنون بینی و استفاده از نرم افزار NWC/GEO" را در سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار نمود.

در این نشست اعضاء هیات علمی و کارکنان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در تهران به صورت حضوری و اعضاء هیات علمی و کارکنان پژوهشکده ها و مراکز مطالعات استانی به صورت مجازی (برخط) شرکت نمودند.

مجید آزادی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی مدل سازی جو و اقیانوس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در این نشست علمی و تخصصی با موضوع "کنون بینی و استفاده از نرم افزار NWC/GEO" به ارائه سخنرانی و مطالب پرداخت.

وی در این نشست مطالب خود را با طرح عناوینی همچون پیش بینی کوتاه مدت وضع هوا با تلفیق داده های ماهواره ای و برون داد مدل های پیش بینی عددی وضع هوا، پیش بینی سامانه های وضع هوا که باعث مخاطرات ناگهانی همچون سیل، توفان و... می شوند (به دلیل کوچک بودن ابعاد مکانی و دوره زندگی فقط چند ساعت قبل از وقوع قابل پیش بینی هستند) و استفاده از داده های رادار و ماهواره در کنار مدل های پیش بینی وضع هوا که کمک شایانی به کارشناسان پیش بینی می کند ارائه نمود و در انتها با ذکر چند نکته و پیشنهاد به پایان رساند.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور نشست علمی و تخصصی مجید آزادی


نظر شما :