توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

تحلیل پیش بینی فصلی دمای هوای کشور از نیمه دوم مهر ماه تا نیمه اول اسفند ماه سال ۱۴۰۳

۰۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۴ کد : ۸۶۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۶۱
تحلیل پیش بینی فصلی دمای هوای کشور از نیمه دوم مهر ماه تا نیمه اول اسفند ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش بینی فصلی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از نیمه دوم مهر تا نیمه اول اسفند ماه سال جاری تولید و ارائه شد.

بر مبنای این گزارش تحلیل پیش بینی فصلی دمای هوای کشور در این بازه زمانی به تفکیک ماه های میلادی به این صورت است:

نیمه مهر تا نیمه آبان (اکتبر 2024):

میانگین دمای هوا برای شمال ‌شرق، شرق و مناطق مرکزی کشور نرمال، برای شمال‌ غرب و غرب کشور تا دو درجه و برای سایر مناطق تا یک درجه بیش از نرمال پیش‌ بینی شده است.

نیمه آبان تا نیمه آذر (نوامبر 2024):

در این ماه میانگین دما برای اکثر نقاط کشور 1 تا 2 درجه فراتر از نرمال برآورد می ‌شود و فقط در بخش ‌های محدودی از شرق و جنوب ‌شرق تا 1 درجه فراتر از نرمال خواهد بود.

نیمه آذر تا نیمه دی (دسامبر 2024):

میانگین دمای هوای این ماه در مناطق محدودی از شرق کشور نرمال برای استان ‌ها در دو سوی زاگرس 1 تا 2 درجه و در سایر مناطق تا یک درجه فراتر از نرمال برآورد می‌ شود.

نیمه دی تا نیمه بهمن (ژانویه 2025):

دمای هوای این ماه برای نوار ساحلی خزر و بخش‌ های محدودی از شرق و مرکز کشور نرمال، برای استان ‌ها در دو سوی زاگرس 1 تا 2 درجه و برای سایر مناطق تا 1 درجه فراتر از نرمال مورد انتظار است.

نیمه بهمن تا نیمه اسفند 1403 (فوریه 2025):

میانگین دمای هوا برای کل کشور از 1 تا 2 درجه فراتر از نرمال برآورد می‌ شود ولی در استان‌ های نوار شرقی و سواحل خزر قدری متعادل است.

شایان ذکر است، درستی گزارش پیش‌ بینی فصلی بارش و دمای هوای کشور بین 65 تا 70 درصد بوده و در ماه‌ های گرم درستی پیش ‌بینی بارش کمتر از ماه‌ های سرد سال است.

 

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی فصلی دما


نظر شما :