با حضور عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

نخستین جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامه ریزی هفته جهانی فضا برگزار شد

۰۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۸ کد : ۸۵۹ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۴۹
نخستین جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامه ریزی هفته جهانی فضا با حضور ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" برگزار شد.
نخستین جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامه ریزی هفته جهانی فضا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نخستین جلسه ستاد سیاستگذاری و برنامه ریزی هفته جهانی فضا با حضور ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و نمایندگان سازمان های متولی و بهره بردار از خدمات صنعت فضایی به میزبانی سازمان فضایی ایران برگزار شد.

از اهداف برگزاری این نشست با توجه به در پیش بودن هفته جهانی فضا می توان به اطلاع رسانی و ترویج عمومی فناوری های فضایی و کاربردهای آن در سطح جامعه و فراهم نمودن مقدمات لازم جهت برنامه ریزی، همکاری و هماهنگی برای اجرای رویدادهای متنوع علمی_ترویجی با موضوع فضا و تغییرات اقلیمی با مشارکت تمام نهادها، سازمان ها، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی، انجمن ها و شرکت های خصوصی اشاره نمود.

در این جلسه مرتضی نیکخو "دبیر هفته جهانی فضا" ضمن تشکر از مشارکت بالا و همکاری صمیمانه تمامی سازمان ها و مراکز علمی و دانشگاهی برای برگزاری برنامه های هفته جهانی فضا به فراگیر بودن این برنامه ها در سطح کشور و ایجاد دسترسی آسان به محتوای علمی_آموزشی برنامه های هفته جهانی فضا برای تمام علاقمندان به حوزه فضایی در سطح کشور بالاخص مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

شایان ذکر است، هفته جهانی فضا به عنوان بزرگترین جشن عمومی در حوزه فضایی از تاریخ 13 تا 19 مهر ماه سال جاری به صورت هماهنگ در سراسر جهان برگزار می شود و شعار انتخابی امسال "فضا و تغییرات اقلیمی" در نظر گرفته شده است.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور سازمان فضایی ایران پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ساویز صحت کاشانی


نظر شما :