توسط انجمن علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی شریف؛

نشست علمی و تخصصی با موضوع فضا و تغییرات اقلیمی برگزار شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۷ کد : ۸۸۰ اخبـــار پژوهشگاه نشست های علمی و تخصصی
تعداد بازدید:۴۶
نشست علمی و تخصصی هفته جهانی فضا با موضوع "فضا و تغییرات اقلیمی" با سخنرانی مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور توسط انجمن علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
نشست علمی و تخصصی با موضوع فضا و تغییرات اقلیمی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی فضا، انجمن علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی شریف با همکاری سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نشست علمی و تخصصی با موضوع "فضا و تغییرات اقلیمی" را در سالن جابر این دانشکده به صورت حضوری و مجازی برگزار نمود.

این نشست با حضور و سخنرانی حسن سالاریه "معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران"، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، محرم غیاثوند "رئیس گروه فضایی صاایران"، ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و وفا صدقی "مدیر پروژه ماهواره پیام" برگزار شد.

مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" با طرح موضوعاتی از قبیل کاربرد داده های سنجش از دور در پایش شاخص های تغییر اقلیم، کاربرد فناوری فضایی در اندازه گیری میزان سطح آب اقیانوس ها، کاربرد فناوری فضایی در اندازه گیری میزان حجم یخچال های طبیعی و کاربرد فناوری فضایی در اندازه گیری میزان غلظت گازهای گلخانه ای به ارائه مطالب خود پرداخت.

کاربرد فناوری فضایی در پایش گردوخاک، اقلیم شناسی گردوخاک، سازوکارهای شکل گیری گردوخاک در مقیاس های مکانی و زمانی مختلف و بکارگیری ماهواره های LEO و GEO در پایش و بارزسازی رخداد گردوخاک از موضوعاتی بود که ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در این نشست علمی و تخصصی ارائه نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور سازمان فضایی ایران پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دانشکده هوافضا دانشگاه شریف مهدی رهنما ساویز صحت کاشانی


نظر شما :