در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشور مطرح شد؛

تاکید بر رفع موانع و سرعت بخشی به فرآیندهای نهایی تاسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۰ کد : ۷۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۰۸۹
تاکید بر رفع موانع و سرعت بخشی به فرآیندهای نهایی تاسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در نشستی که با حضور محمد محمدی بخش "معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور"، سحر تاج بخش مسلمان "معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور" و مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در محل سازمان هواشناسی برگزار گردید، پیرامون آخرین اقدامات در راستای تاسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی ذیل پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفتگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر نیاز کشور به تاسیس این پژوهشکده، بر رفع موانع و سرعت بخشی به تاسیس آن در آینده نزدیک با حمایت وزارت راه و شهرسازی و مشارکت دو سازمان مذکور ذیل پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اشاره و تاکید نمودند.

شایان ذکر است، پیش از این شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت خود را با تاسیس این پژوهشکده به عنوان چهارمین پژوهشکده زیر مجموعه پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام نموده است و با ارائه چارت سازمانی، تعیین اعضای هیئت امناء و برخی اقدامات دیگر، شاهد تاسیس این پژوهشکده در آینده نزدیک خواهیم بود.

این پژوهشکده با ترکیبی از متخصصان صنعت هوانوردی و هواشناسی در نظر دارد با برقراری ارتباط بین علم و صنعت، ضمن آشکار سازی مسائل مبتلابه این صنعت، برای چالش ها و مشکلات راهکار ارائه نماید.

بخشی از مهمترین چشم اندازهای کاری پژوهشکده مذکور شامل فعالیت های پژوهشی در حوزه هوانوردی، عملیات هوایی، تولید هواپیماهای بومی، قطعات هواپیما و چرخ بال و پهبادهاست.

به طور کلی برای این پژوهشکده سه گروه پژوهشی "مدیریت توسعه دانش و فناوری طراحی و ساخت هواپیمای تجاری"، "مدیریت توسعه دانش و فناوری تعمیر و نگهداری هواگردها (MRO)" و "مدیریت توسعه دانش و فناوری حمل و نقل هوایی و فرودگاهی" پیش بینی شده است.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشور سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی محمد محمد بخش سحر تاج بخش مسلمان مهدی رهنما


( ۱ )

نظر شما :