با حضور رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

نشست تخصصی کمیسیون استاندارد، محیط زیست، توسعه پایدار و آب اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

۰۱ آبان ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۳ کد : ۹۱۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷
نشست تخصصی کمیسیون استاندارد، محیط زیست، توسعه پایدار و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور و سخنرانی مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در محل این اتاق برگزار شد.
نشست تخصصی کمیسیون استاندارد، محیط زیست، توسعه پایدار و آب اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نشست تخصصی کمیسیون استاندارد، محیط زیست، توسعه پایدار و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با موضوع "تاثیر عدم عضویت در توافق پاریس در آینده توسعه پایدار ایران" برگزار شد.

در این نشست رضا پدیدار "رئیس کمیسیون استاندارد، محیط زیست، توسعه پایدار و آب اتاق ایران"، معصومه ابتکار "رئیس اسبق سازمان حفاظت محیط زیست کشور"، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، مجید شفیع پور "رئیس موسسه ملی تغییر اقلیم و محیط زیست دانشگاه تهران"، سعید تاجیک "رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران" و توحید صدرنژاد "نایب رئیس کمیسیون استاندارد، محیط زیست، توسعه پایدار و آب اتاق ایران" به سخنرانی و ارائه نظرات خود پرداختند.

در نشست کمیسیون استاندارد، محیط ‌زیست، توسعه پایدار و آب اتاق ایران عنوان شد: ایران برای حل مشکلات ناترازی انرژی، محیط زیست و آب نیازمند استفاده از ظرفیت ‌های بین ‌المللی است و نباید پیوستن به توافق پاریس سیاسی شود.

همچنین عنوان شد: ایران برای پیوستن به توافق پاریس نقاط قوت زیادی دارد؛ نیروی تخصصی با تجربه، توانایی مهندسی خوب، صنایع نیازمند نو شدن و این توانایی ها می تواند فرصتی باشد تا از آن در انطباق با منافع ملی استفاده کنیم.

در ادامه این نشست از لزوم حکمرانی مشارکتی و لزوم توجه گزارش ‌دهی گفته شد. همچنین عنوان شد باید به سیستم گزارش دهی به صورت شفاف و دقیق تاکید شود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اتاق بازرگانی ایران مهدی رهنما


نظر شما :