با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع سامانه اطلاعات جغرافیایی پیشرفته در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

۰۱ آبان ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۷ کد : ۹۱۳ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷
مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع "سامانه اطلاعات جغرافیایی پیشرفته" را به صورت حضوری برگزار نمود.
دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع سامانه اطلاعات جغرافیایی پیشرفته در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع "سامانه اطلاعات جغرافیایی پیشرفته" ویژه کارشناسان هواشناسی را در استان چهارمحال و بختیاری برگزار نمود.

این دوره آموزشی تخصصی از روز شنبه 21 تا روز چهارشنبه 25 مهر ماه سال جاری به مدت 30 ساعت در محل سالن جلسات اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری به صورت حضوری برگزار شد.

در این دوره آموزشی که به مدت پنج روز برگزار گردید، ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم" به تدریس و ارائه مطالب پرداخت.

از سرفصل های مهم این دوره می توان به آشنایی با مفاهیم توپولوژی، انواع همپوشانی برداری و رسته ای، انواع تحلیل های مبتنی بر فاصله، تراکم، انواع تحلیل های مبتنی بر جهت، انواع تحلیل های شبکه، کدگذاری مکانی و ارجاع خطی، GIS سه بعدی، انواع تحلیل Focal، Zonal، Global و تحلیل های مکانی_آماری اشاره نمود.

این دوره با حضور کارشناسانی از ادارات کل هواشناسی استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان و لرستان برگزار شد.

شایان ذکر است، از جمله مشاغل حاضر در این دوره می توان به پیش بین هواشناسی، کارشناس مطالعات و تحقیقات هواشناسی، کارشناس راهبری و نظارت شبکه ایستگاه های هواشناسی و سایر مشاغل اختصاصی اشاره نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ابراهیم اسعدی اسکویی


نظر شما :