توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۳۰ مهر ماه تا ۱۱ آذر ماه سال ۱۴۰۳

۰۱ آبان ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۰ کد : ۹۰۹ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۴
تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۳۰ مهر ماه تا ۱۱ آذر ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از 30 مهر ماه تا 11 آذر ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، میانگین بارش هفته اول (30 مهر تا 6 آبان) در بخش‌ هایی از شمال ‌غرب، مرکز و غرب خزر، نوار شمال ‌شرق و بخش‌ هایی از جنوب ‌غرب کشور بیشتر از نرمال است. بارش انباشته با احتمال 50 درصد، در استان ‌های گیلان و بخش ‌هایی از اردبیل و مازندران 100 تا 150 میلیمتر است. بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

همچنین، مقدار بارش در جنوب، جنوب ‌شرق، حوضه آبریز کویر مرکزی و بخش ‌هایی از نوار غربی کشور قابل توجه نیست. بارش سایر مناطق کشور در محدوده نرمال است.

بارش هفته دوم در استان ‌های حاشیه زاگرس شمالی، میانی و جنوبی و دامنه جنوبی البرز غربی بیش از نرمال است که انباشته آن با احتمال 50 تا 75 درصد در بخش ‌هایی از جنوب ‌غرب کشور 50 تا 100 میلیمتر خواهد بود. بارش در نوار شمالی، شرقی و بخش ‌هایی از جنوب ‌شرق کمتر از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌ بینی شده است.

بارش هفته سوم در بخش ‌هایی از جنوب‌ شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق کشور گرایش به نرمال دارد.

بارش هفته چهارم در نیمه شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق کمتر از نرمال است.

در هفته پنجم میانگین بارش کشور کمتر از نرمال و در هفته ششم در نیمه شمالی نرمال و برای نیمه جنوبی کمتر از نرمال برآورد می ‌شود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی بارش


نظر شما :