با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع پایتون پیشرفته برگزار شد

۲۹ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۶ کد : ۹۰۷ اخبـــار پژوهشگاه نشست های علمی و تخصصی
تعداد بازدید:۱۲
مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع "پایتون پیشرفته" را به صورت حضوری و مجازی برگزار نمود.
دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع پایتون پیشرفته برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دوره آموزشی مشاغل اختصاصی با موضوع "پایتون پیشرفته" ویژه کارشناسان هواشناسی سراسر کشور را در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار نمود.

این دوره آموزشی تخصصی از روز شنبه 21 تا روز چهارشنبه 25 مهر ماه سال جاری در محل سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این دوره آموزشی که به مدت پنج روز برگزار گردید، مجید آزادی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی مدل سازی جو و اقیانوس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" به تدریس و ارائه مطالب پرداخت.

از سرفصل های مهم این دوره می توان به شی یابی در پایتون، آرایه ها و رشته ها، آشنایی با بسته Matplotlib، ترسیم نقشه های خطی، ترسیم نقشه های پربندی (کنتوری) و برهم نهی نقشه ها، آشنایی با بسته Numpy، استخراج داده های خروجی مدل های WRF و GFS و پردازش بر روی آنها، آشنایی با بسته Scientific Python، پردازش آماری بر روی داده های استخراج شده و آشنایی با سایر بسته های تولید شده با پایتون برای استفاده در پردازش های جوی و اقیانوسی اشاره نمود.

این دوره با حضور کارشناسانی از ستاد مرکزی سازمان هواشناسی کشور، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و همچنین ادارات کل هواشناسی استان های تهران، البرز، گلستان، مرکزی، لرستان، مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، هرمزگان، اصفهان، کردستان، همدان، قم، خوزستان، قزوین، بوشهر، زنجان، یزد، سیستان و بلوچستان، سمنان، ایلام، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و خراسان شمالی برگزار شد.

شایان ذکر است، از جمله مشاغل حاضر در این دوره می توان به پیش بین هواشناسی، کارشناس مطالعات و تحقیقات هواشناسی، کارشناس راهبری و نظارت شبکه ایستگاه های هواشناسی، کارشناس پردازش داده های هواشناسی و کارشناس تجهیزات هواشناسی اشاره نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مرکز آموزش منطقه ای سازمان هواشناسی کشور مجید آزادی


نظر شما :