با حضور عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

نخستین نشست کارگروه تغییرات اقلیمی و میراث فرهنگی برگزار شد

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۷ کد : ۸۹۷ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۶
نخستین نشست کارگروه تغییرات اقلیمی و میراث فرهنگی با حضور ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" برگزار شد.
نخستین نشست کارگروه تغییرات اقلیمی و میراث فرهنگی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نخستین نشست کارگروه تغییرات اقلیمی و میراث فرهنگی با حضور ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و نمایندگانی از نهادهای مرتبط به میزبانی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

از اهداف برگزاری این نشست می توان به بررسی و تحلیل تاثیرات تغییرات اقلیمی بر میراث فرهنگی کشور جهت حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی در برابر این چالش جهانی اشاره نمود.

ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در این نشست تخصصی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی همواره وجود داشته است تصریح کرد: در این موضوع افزایش شدت، مدت و فراوانی رخدادها بسیار نگران کننده است.

او در ادامه به برخی از پروژه های صورت گرفته در این حوزه توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اشاره کرد و خواستار تداوم همکاری های بیشتر پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با این پژوهشگاه شد.

در پایان این نشست تخصصی که به میزبانی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، نمایندگان نهادهای مرتبط ضمن بیان نظرات و نکات تخصصی خود پیرامون موضوعات مذکور به جمع بندی و طرح مسائل پیش روی این حوزه برای برگزاری نشست های آتی پرداختند.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری


نظر شما :