رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اعلام کرد؛

لزوم بهره مندی از تصاویر ماهواره ای به جهت صدور پیش بینی های دقیق آب و هوایی

۲۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۴ کد : ۸۹۶ اخبـــار پژوهشگاه نشست های علمی و تخصصی
تعداد بازدید:۲۲
رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور لازمه مدل سازی ها و پیش بینی های دقیق آب و هوایی را استفاده از تصاویر ماهواره ای دانست.
لزوم بهره مندی از تصاویر ماهواره ای به جهت صدور پیش بینی های دقیق آب و هوایی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در نشست علمی و تخصصی که با موضوع "فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی" به مناسبت هفته جهانی فضا در این پژوهشگاه برگزار شد، گفت: ما برای مدل ‌سازی ‌ها و پیش ‌بینی آب و هوا نیاز به تصاویر ماهواره‌ ای داریم و اگر داده‌ های ماهواره ‌ای را در اختیار نداشته باشیم، پیش ‌بینی ‌های دقیقی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد مدل‌ های عددی ما از طریق تصاویر ماهواره ‌ای خواهد بود و در صورتی که سامانه ‌هایی را در اختیار داشته باشیم که وابستگی ما را به اینترنت کاهش دهد، می ‌توانیم دقت ‌ها را روز به روز افزایش دهیم.

مهدی رهنما با اشاره به حضور رئیس سازمان فضایی ایران در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خاطر نشان کرد: ما تاکنون با سازمان نقشه ‌برداری همکاری داشتیم و حضور دکتر سالاریه در این پژوهشگاه می ‌تواند گام بزرگی برای توسعه همکاری ‌ها با بخش ‌های فضایی باشد.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان تاکید کرد: همکاری با سازمان فضایی می‌ تواند بخشی از مشکلات کشور در حوزه آب و هوایی را مرتفع کند.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مهدی رهنما


نظر شما :