در مصاحبه با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

برگزاری نشست علمی فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۳ کد : ۸۹۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۳۷
رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از برگزاری نشست علمی فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خبر داد.
برگزاری نشست علمی فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برگزاری سلسله نشست ‌هایی به مناسبت هفته جهانی فضا در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: این نشست ‌ها با همکاری سازمان هواشناسی کشور، سازمان فضایی ایران و چند نهاد دیگر در روز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه در پژوهشگاه هواشناسی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا که "فضا و تغییرات اقلیمی" است، افزود: یکی از روزهای این هفته نیز با عنوان "فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی" نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت، نشست علمی ویژه ‌ای در پژوهشگاه برگزار می ‌شود.

به گفته وی، در این نشست علمی، جمعی از مسئولان و متخصصان حوزه ‌های فضایی و هواشناسی حضور خواهند داشت. معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران،  اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، سازمان هواشناسی کشور، پژوهشگاه فضایی و دانشگاه امیرکبیر از جمله حاضران خواهند بود.

مهدی رهنما در خصوص موضوعات مطرح‌ شده در این نشست گفت: تاریخچه و برنامه ‌های سازمان فضایی کشور از جمله مواردی است که در این نشست بررسی خواهد شد. همچنین، کاربرد تصاویر ماهواره ‌ای در بررسی تغییرات اقلیمی و نقش آن در پیش ‌بینی ‌های هواشناسی از موضوعات مهم دیگر این نشست خواهد بود. مدیران پروژه ‌های ماهواره ‌های پیام و خیام نیز در خصوص خصوصیات و عملکرد این ماهواره‌ ها توضیحاتی ارائه خواهند داد.

وی در پایان افزود: این نشست با جمع‌ بندی در خصوص فناوری ‌های فضایی و کاربرد آن ‌ها در پیش‌ بینی ‌های هواشناسی خاتمه خواهد یافت و فرصتی برای تبادل نظر و بررسی پیشرفت ‌های علمی در این زمینه را فراهم خواهد کرد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مهدی رهنما پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


نظر شما :