توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۱۶ مهر ماه تا ۲۷ آبان ماه سال ۱۴۰۳

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۶ کد : ۸۸۷ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۵۰
تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۱۶ مهر ماه تا ۲۷ آبان ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از 16 مهر ماه تا 27 آبان ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، بارش هفته اول (16 تا 22 مهر) در استان ‌های نوار شمالی و محدوده زاگرس شمالی و میانی کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش بارش در دو سوی البرز مرکزی و غربی رخ می ‌دهد. در بخش‌ هایی از شرق و جنوب‌ شرق کشور بارش ‌هایی در مقیاس محلی رخ می‌ دهد. سایر مناطق کشور عمدتا بی ‌بارش هستند.

همچنین، بارش هفته دوم در مرکز و غرب خزر، شمال ‌غرب، زاگرس شمالی، مناطق محدودی در زاگرس میانی و همچنین جنوب ‌شرق کشور در محدوده نرمال است. سایر مناطق کشور عمدتا بی ‌بارش یا بارش آنها قابل توجه نیست.

در هفته سوم بارش استان‌ ها در دو سوی البرز، شمال ‌غرب و شمال ‌شرق در محدوده نرمال خواهد بود. همچنین بارش محدودی برای جنوب ‌شرق کشور پیش ‌بینی شده است. سایر مناطق کشور بی ‌بارش یا بارش آنها کمتر از نرمال خواهد بود. بارش انباشته با احتمال بین 50 تا 75 درصد برای مناطقی از شمال ‌غرب کشور و دامنه‌ های کوه های البرز از 20 تا 50 میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

بارش هفته چهارم، در استان ‌های واقع در شمال ‌غرب، دو سوی کوه های البرز، زاگرس شمالی، میانی و جنوبی نرمال خواهد بود. بارش انباشته با احتمال 25 تا 50 درصد برای بخش ‌هایی از زاگرس میانی حدود 50 میلیمتر برآورد شده است. بارش سایر مناطق کشور قابل توجه نیست.

در هفته‌ های پنجم و ششم بارش در استان ‌های ساحلی خزر، بخش ‌هایی از شمال ‌غرب، زاگرس میانی و شمال‌ شرق و مناطقی از جنوب ‌شرق در محدوده نرمال و برای سایر مناطق کشور کمتر از نرمال برآورد می‌ شود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی بارش


نظر شما :