با حضور بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان؛

نهمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

۱۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۶ کد : ۸۸۲ اخبـــار پژوهشگاه بسیج اساتید و کارکنان
تعداد بازدید:۱۹
معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضای هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه را برگزار نمود.
نهمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به همت معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه با محوریت آیات 10 تا 16 سوره قلم برگزار شد.   

این جلسه با ذکر نکات اخلاقی و اجتماعی توسط خانم اسماعیل پور از اساتید مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران در سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

شایان ذکر است، سوره قلم جزو سوره ‌های مکی و در ترتیب نزول، دومین سوره ‌ای است که بر پیامبر (ص) نازل شده است. این سوره در چینش کنونی مُصحَف، شصت و هشتمین سوره است و در جزء بیست و نهم قرآن جای دارد. سوره قلم ۵۲ آیه، ۳۰۱ کلمه و ۱۲۸۸ حرف دارد و از نظر حجمی جزو سوره‌ های مُفَصّلات (دارای آیات کوتاه) و در حدود نصف حِزب قرآن است. این سوره با حروف مقطعه و سوگند آغاز می‌شود.

از پیام های اصلی این آیات می توان به 1) به سوگند مخالفان اعتباری نیست و هر چه بیشتر سوگند خورند بی اعتبارتر است. 2) از نقشه های دشمن غافل نشوید. 3) به دشمن امتیاز ندهید، حتّی اگر آنان با دادن امتیاز، چراغ سبز سازش را روشن کردند. 4) عقب نشینی از اصول، خواسته دشمن است. 5) سازش با دشمن به منزله اطاعت از اوست. 6) فرومایگی درونی و برخورداری از امکانات بیرونی، دو عامل فتنه و فساد است. 7) دارا بودن ثروت و نیرو کفّار نمی تواند دلیل سازش باشد. 8) خط اول مخالفان انبیا، سرمایه داران بی درد هستند. 9) خداوند کیفر متکبران را به گونه ای می دهد که آثارش در بدنشان باقی می ماند. 10) کیفر تحقیر کننده، تحقیر شدن است، اشاره نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور کانون بسیج اساتید و کارکنان


نظر شما :