توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور؛

تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۹ مهر ماه تا ۲۰ آبان ماه سال ۱۴۰۳

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۳ کد : ۸۷۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۴۴
تحلیل پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۹ مهر ماه تا ۲۰ آبان ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از 9 مهر ماه تا 20 آبان ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، بارش کشور طی هفته اول (9 تا 15 مهر) بویژه در غرب خزر، کمتر از نرمال است. در نوار شمالی کشور، زاگرس شمالی و بخش‌ هایی از جنوب و شرق کشور بارش رخ می‌ دهد. بارش انباشته در مناطق محدودی از کوه های البرز میانی و شمال ‌غرب کشور با احتمال بین 25 تا 50 درصد از 20 تا 50 میلیمتر پیش ‌بینی شده است. سایر مناطق کشور بی ‌بارش یا بارش آنها ناچیز است. 

همچنین، بارش هفته دوم در نیمه شمالی کشور، به ویژه در نیمه غربی خزر، کمتر از نرمال است. همچنین برای بخش ‌های محدودی از مرکز استان کرمان بارش پیش ‌بینی شده است. سایر مناطق کشور عمدتا بی ‌بارش یا بارش آنها ناچیز است.

بارش هفته سوم در سواحل خزر و مناطقی از جنوب کشور نرمال و سایر مناطق در محدوده کمتر از نرمال خواهد بود.

بارش هفته چهارم در شمال ‌غرب، دو سوی کوه های البرز، شمال‌ شرق در محدوده نرمال و در کوه های زاگرس میانی و جنوبی در محدوده کمتر از نرمال خواهد بود. با احتمال بین 25 تا 50 درصد انتظار می ‌رود بارش در بخش‌ های محدودی از جنوب ‌شرق در محدوده نرمال با گرایش به بیش از نرمال باشد. سایر مناطق کشور بارش قابل توجهی دریافت نمی‌ کنند.

بارش کشور در هفته ‌های پنجم و ششم در محدوده نرمال برآورد می ‌شود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی بارش


نظر شما :