با حضور بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان؛

هشتمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

۰۹ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۳ کد : ۸۶۸ اخبـــار پژوهشگاه بسیج اساتید و کارکنان
تعداد بازدید:۳۹
معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضای هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه را برگزار نمود.
هشتمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به همت معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه با محوریت آیات 1 تا 9 سوره قلم برگزار شد.   

این جلسه با ذکر نکات اخلاقی و اجتماعی توسط خانم اسماعیل پور از اساتید مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران در سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

شایان ذکر است، سوره قلم جزو سوره ‌های مکی و در ترتیب نزول، دومین سوره ‌ای است که بر پیامبر (ص) نازل شده است. این سوره در چینش کنونی مُصحَف، شصت و هشتمین سوره است و در جزء بیست و نهم قرآن جای دارد. سوره قلم ۵۲ آیه، ۳۰۱ کلمه و ۱۲۸۸ حرف دارد و از نظر حجمی جزو سوره‌ های مُفَصّلات (دارای آیات کوتاه) و در حدود نصف حِزب قرآن است. این سوره با حروف مقطعه و سوگند آغاز می‌شود.

از موضوعات اصلی این سوره می توان به ذکر صفات ویژه پیامبر (ص) و تأکید بر اخلاق برجستۀ ایشان، ذکر صفات زشت مشرکان و دشمنان پیامبر(ص)، داستان «اصحاب الجنّة» و هشدار به مشرکان، یادآوری قیامت و عذاب ‌های مشرکان و دستور به صبر و استقامت و مقاومت به پیامبر (ص) در برابر مشرکان و نهی از پیروی از مشرکان اشاره نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور کانون بسیج اساتید و کارکنان


نظر شما :