با حضور بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان؛

هفتمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۴ کد : ۸۵۳ اخبـــار پژوهشگاه بسیج اساتید و کارکنان
تعداد بازدید:۳۸
معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه را برگزار نمود.
هفتمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به همت معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه با محوریت آیات 21 تا آخر سوره حدید برگزار شد.   

این جلسه با ذکر نکات اخلاقی و اجتماعی توسط خانم اسماعیل پور از اساتید مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران در سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

شایان ذکر است، سوره حدید جزو سوره ‌های مدنی و در ترتیب نزول، نود و چهارمین سوره‌ ای است که بر پیامبر (ص) نازل شده است. این سوره در چینش کنونی مُصحَف، پنجاه و هفتمین سوره است و در جزء بیست و هفتم قرآن جای دارد. سوره حدید ۲۹ آیه، ۵۷۶ کلمه و ۲۵۴۵ حرف دارد و جزو سوره ‌های مُفَصَّلات (دارای آیات کوتاه) قرآن است.

غرض اصلی این سوره، تشویق به انفاق در راه خداست که در چند جای سوره به آن اشاره شده است و از آن به منشأ ایمان به رسول خدا یاد می‌ شود. بنابر تفسیر نمونه محتوای سوره را می‌ توان به هفت بخش؛ توحید و ذکر بیست صفت الهی، عظمت قرآن، وضع مؤمنان و منافقان در قیامت، دعوت به ایمان و سرگذشت اقوام گذشته کافر، تشویق به انفاق به‌ ویژه برای جهاد در راه خدا و بی ‌ارزش بودن اموال دنیا، عدالت اجتماعی، رد رهبانیت و انزوای اجتماعی تقسیم کرد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور کانون بسیج اساتید و کارکنان


نظر شما :