با حضور بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان؛

چهارمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

۱۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۹ کد : ۶۶۰ اخبـــار پژوهشگاه بسیج اساتید و کارکنان
تعداد بازدید:۷۰
معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه را برگزار نمود.
چهارمین نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به همت معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه با محوریت سوره واقعه برگزار شد.   

این جلسه با ذکر نکات اخلاقی و اجتماعی توسط خانم اسماعیل پور از اساتید مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران در سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

شایان ذکر است، سوره واقعه جزو سوره های مکی و در ترتیب نزول، چهل و چهارمین سوره ‌ای است که بر پیامبر (ص) نزول شده است. این سوره در چینش کنونی مصحف، پنجاه و ششمین سوره است و در جزء بیست و هفتم جای دارد. سوره واقعه ۹۶ آیه، ۳۷۰ کلمه و ۱۷۵۶ حرف دارد.

سوره واقعه قیامت را که در آن مردم دوباره زنده می‌ شوند، شرح می ‌دهد. نخست برخی از حوادث آن مانند تغییر وضعیت زمین، وقوع زلزله در آن و متلاشی ‌شدن کوه ‌ها را ذکر مى ‌‏کند و سپس مردم را به سه دسته سابقان، اصحاب یمین و اصحاب شمال، تقسیم نموده، سرانجام هر گروه را بیان مى ‌کند. پس از آن بر ضد اصحاب شمال که منکر ربوبیت خدا و معاد و قرآن ‌اند، استدلال می‌ آورد و در آخر حالت احتضار و فرا رسیدن مرگ و مجددا تقسیم مردمان به سه گروه مقربان (سابقان) و اصحاب یمین و مکذبان (اصحاب شمال) را یادآوری می ‌کند.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور کانون بسیج اساتید و کارکنان


نظر شما :