با حضور بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان؛

نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۱ کد : ۵۹۹ اخبـــار پژوهشگاه بسیج اساتید و کارکنان
تعداد بازدید:۶۸
معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه را برگزار نمود.
نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، به همت معاونت بانوان و خانواده کانون بسیج اساتید پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و با مشارکت مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، نشست هفتگی تفسیر قرآن کریم ویژه بانوان اعضا هیات علمی و کارکنان این پژوهشگاه با محوریت سوره معارج برگزار شد.   

این جلسه با ذکر نکات اخلاقی و اجتماعی و توسط خانم اسماعیل پور از اساتید مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران در سالن جلسات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

شایان ذکر است، سوره معارج جزو سوره‌ های مکی و در ترتیب نزول هفتاد و نهمین سوره ‌ای است که بر پیامبر (ص) نازل شده است. این سوره در چینش کنونی مُصحَف هفتادمین سوره است و در جزء ۲۹ قرآن جای دارد. سوره معارج ۴۴ آیه، ۲۱۷ کلمه و ۹۷۲ حرف دارد.

گفته شده است سوره معارج به لحاظ موضوعی، دارای چهار بخش است: در بخش اول از عذاب سریع برای کسی سخن می‌گوید که بعضی از گفته ‌های پیامبر (ص) را انکار کرد. بخش دوم، بسیاری از خصوصیات قیامت و مقدمات آن و حالات کفار در آن روز آمده است. بخش سوم، بیانگر قسمت ‌هایی از صفات انسان ‌های نیک و بد است که آنان را بهشتی یا دوزخی می ‌کند و بخش چهارم، شامل انذارها و بیم ‌دادن ‌هایی به مشرکان و منکران است و بار دیگر به مسئله رستاخیز بر می ‌گردد و سوره را پایان می ‌دهد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور کانون بسیج اساتید و کارکنان


نظر شما :