معاون اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان؛

لزوم توجه به پیوست ‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌ گذاری در منطقه است احساس می ‌شود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۹ کد : ۵۳۸ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۳۴
معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: لزوم توجه به پیوست‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌ گذاری در منطقه است احساس می ‌شود.
لزوم توجه به پیوست ‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌ گذاری در منطقه است احساس می ‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، اله بخش ریگی "معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان" در نشست علمی و تخصصی که با موضوع "بارش های سیل آسا فروردین 1403 در جنوب و جنوب شرق کشور" در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد، اظهار نمود: لزوم توجه به پیوست‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌ گذاری در منطقه است احساس می ‌شود.

وی گفت: در سامانه بارشی رخ داده در اواخر فروردین، ۲۱ رکورد جدید بارشی در استان ثبت و حدود ۴۰ درصد بارش یک ساله زراعی دریافت شد.

معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر شهرهای ساحلی، شهرهای مرکزی استان نیز رکوردهای بارشی ثبت کردند. بیشترین بارش در مناطق ساحلی استان در کنارک و زرآباد ثبت شد.

اله بخش ریگی با اشاره به ویژگی ‌های اقتصادی و اجتماعی مناطق تحت تاثیر سیل گفت: بیشتر آنها از کشاورزی و صیادی و باغات موز در مناطقی مانند زرآباد امرار معاش می‌ کنند. بارش ‌های اخیر برای فعالیت‌ های تجاری و گردشگری منطقه مشکل‌ زا شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه سیل اخیر، لزوم توجه به پیوست‌ های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه ‌گذاری در منطقه است احساس می‌ شود چرا که با استفاده از پیوست‌ های اقلیمی می‌ توان تهدیدهای ناشی از مخاطرات و بلایای طبیعی را کنترل و مدیریت کرد. در این شرایط لزوم احداث سایت رادار در منطقه نیز احساس می ‌شود.

شایان ذکر است، به زودی فیلم کامل مطالب ارائه شده توسط اساتید و میهمانان این نشست علمی و تخصصی به جهت بهره مندی علاقمندان و پژوهشگران این حوزه در کانال آپارات پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بارگذاری خواهد شد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اله بخش ریگی نشست علمی و تخصصی


نظر شما :