با حضور اعضاء کانون بسیج اساتید و کارکنان؛

نخستین کنگره بین ‌المللی اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام برگزار شد

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۴ کد : ۴۹۸ اخبـــار پژوهشگاه بسیج اساتید و کارکنان
تعداد بازدید:۴۲
نخستین کنگره بین المللی اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام با حضور اعضاء کانون بسیج اساتید و کارکنان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در تهران برگزار شد.
نخستین کنگره بین ‌المللی اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نخستین کنگره بین‌المللی "اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام" به همت انجمن علمی مطالعات جهان اسلام و تعدادی از مراکز علمی و دانشگاهی ایران و عراق و با حضور اعضاء کانون بسیج اساتید و کارکنان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

این کنفرانس در دو روز و در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه سال جاری در پنل ‌های متعدد و با حضور صاحبنظران، استادان و محققان حوزه مطالعات جهان اسلام در محل تالار اشراق مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار شد.

از محورهای اصلی این کنگره می توان به اربعین و دیپلماسی علمی ایران_عراق، اربعین و حکمرانی علم در آینده ایران و عراق، اربعین و دانشگاه اسلامی در افق تمدن نوین اسلامی، اربعین و بازخوانی نظام آموزشی ایران و عراق، اربعین و نظریه ‌پردازی علوم انسانی_اسلامی و فرصت ‌های علمی و فرهنگی اربعین حسینی در همگرایی جهان اسلام اشاره نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور انجمن علمی مطالعات جهان اسلام


نظر شما :