توسط موسسه استنادی علوم جهان اسلام اعلام شد؛

کسب رتبه ۱۷ پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در رتبه بندی پژوهشگاه های فنی و مهندسی کشور

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۵۸ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۸۲
نتایج رتبه بندی و ارزیابی پژوهشگاه ‌ها و موسسات پژوهشی دولتی در سال ۱۴۰۱ کشور از سوی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام موسوم به ISC اعلام شد.
کسب رتبه ۱۷ پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در رتبه بندی پژوهشگاه های فنی و مهندسی کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نقل از موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، رتبه ‌بندی و ارزیابی پژوهشگاه‌ ها و مؤسسات پژوهشی دولتی در سال ۱۴۰۱ توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد.

به گفته سید احمد فاضل زاده "رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام"، در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی در ۵ حوزه پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۳۵ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۲۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۱۰ درصد) می باشد.

وی ادامه داد: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می شوند که عملکرد پژوهشگاه ها در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می شود.

رئیس مؤسسه ISC گفت: در رتبه بندی سال ۱۴۰۱ اطلاعات تمامی پژوهشگاه های کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در ارزیابی پژوهشگاه های سراسر کشور در گروه پژوهشگاه های فنی و مهندسی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رتبه ۱۷ و در مجموع پژوهشگاه های گروه های مختلف به صورت درهمکرد، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور رتبه ۲۷ را به دست آورد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور موسسه استنادی علوم جهان اسلام


نظر شما :