مهدی رهنما خبر داد؛

حمایت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و پایان نامه های دانشجویی

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۴۳۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴
مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" از حمایت این پژوهشگاه از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و پایان نامه های تحصیلی دانشجویان سراسر کشور با موضوع پیش بینی های کوتاه مدت هواشناسی، مدل های عددی، کاربرد هوش مصنوعی در هواشناسی خبر داد.
حمایت پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و پایان نامه های دانشجویی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در گفت و گو با روابط عمومی این پژوهشگاه از حمایت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و پایان نامه های تحصیلی دانشجویان سراسر کشور با موضوعات پیش بینی های کوتاه مدت هواشناسی، مدل های عددی، کاربرد هوش مصنوعی در هواشناسی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت پیش بینی آب و هوا و تغییرات اقلیمی اظهار نمود: با توجه به اهمیت پیش بینی آب و هوا و موضوع تغییر اقلیم که آثار و تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متعددی را باعث شده است، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور این آمادگی را دارد تا از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و پایان نامه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری با موضوعات هواشناسی حمایت نماید.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در بخش دیگر این گفت و گو در خصوص موضوعات مورد حمایت این پژوهشگاه تشریح نمود: پیش بینی های کوتاه مدت هواشناسی، رادارهای هواشناسی، مدل های عددی، کاربرد هوش مصنوعی در هواشناسی، آلودگی هوا و موضوعاتی از این دست از مواردی هستند که در نظر داریم در این پژوهشگاه مورد حمایت قرار دهیم.

مهدی رهنما در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری خوبی که بین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد بتوانیم از ظرفیت علمی استادان، پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور در این حوزه بهره مند شویم.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مهدی رهنما


نظر شما :