در راستای توسعه همکاری با مراکز استانی؛

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم

۱۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۷ کد : ۳۰۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴
بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای معرفی فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم به مدیران استان خراسان رضوی، مهدی اله پور "مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی" ضمن حضور و بازدید از این پژوهشکده با ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم" دیدار و گفت و گو نمود.

این نشست با همراهی مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و کارشناسان این حوزه با توجه به بروز پدیده گردوغبار در سطح استان صورت گرفت.  

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن تقدیر از اقدامات و زحمات مجموعه پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم و اداره کل هواشناسی استان و همچنین کارشناسان این دو مجموعه، بر تأثیر به روز رسانی تجهیزات جهت دقت بیشتر در تخمین پیش بینی ها جهت مقابله با هر گونه بحران احتمالی اشاره نمود و افزود: ابزارهای دقیق و بروز از اصلی ترین شاخصه های پیش بینی وضعیت جوی است و حل چالش های پیش رو که اساسی ترین آن تغییرات اقلیمی می باشد، نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های متولی است و این مهم نیازمند سرعت بخشی اقدامات و پشتیبانی هایی است که برای تجهیز رادارهای هواشناسی به تجهیزات بروز و پیشرفته مورد نیاز می باشد و در سطوح ملی و کلان بایستی پیگیری شود.

مهدی اله پور به ارتباط هر چه بیشتر شوراهای پژوهشی پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم و حفاظت محیط زیست خراسان رضوی جهت حل مشکلات محیط زیستی و استفاده از توان و ظرفیت های علمی این دو شورا تاکید نمود.

ابراهیم اسعدی اسکویی "رییس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم"  نیز در این نشست، از همکاری این پژوهشکده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد و گفت: این آمادگی و ظرفیت در مجموعه پژوهشکده وجود دارد که بتوان در قالب تفاهم نامه ای با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری مناسبی را داشته باشیم.   

وی افزود: در خصوص برنامه ریزی جهت کنترل پدیده گردوغبار و تغییرات اقلیمی، به مشارکت و همکاری همه بخش های علمی و دانشگاهی استان نیازمندیم.

در پایان این نشست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و هیات همراه، ضمن بازدید از بخش های مختلف پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم با اعضای هیات علمی و کارشناسان این مجموعه دیدار و گفت و گو نمود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور سازمان حفاظت محیط زیست کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم


نظر شما :