داریوش امانی در کارگاه آموزشی هواشناسی جاده ای؛
اعلام آمادگی همه جانبه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پیاده سازی و اجرایی نمودن هواشناسی جاده ای در عملیات راهداری
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، داریوش امانی "معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور" در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی با موضوع "هواشناسی جاده ای" که توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری برگزار شد، داشتن داده و اطلاعات دقیق و بروز را برای راهدار حرفه ای ضروری برشمرد و گفت: در فاصله سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قریب به ۸۴ مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگیها در کشور رخ داده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را به شبکه راههای کشور وارد کرده است.
وی با تأکید بر ضرورت به کارگیری تجارب و شناسایی نقاط بحرانی در محورهای مواصلاتی افزود: دسترسی به اطلاعات و سامانهها و تجمیع آنها، از وقوع نیمی از مخاطرات جلوگیری کرده و امکان پیشبینی حوادث را پیش از وقوع آنها ممکن میکند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: در بخش نگهداری رویه راهها، سالانه داده های محورهای شریانی اسکن شده و در اتاق های کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد تا بر مبنای آن، با روشن شدن وضعیت ابنیه راهها، برنامه ریزی ها و اولویت بندیها مشخص شود.
داریوش امانی اضافه کرد: بهره گیری حداکثری از اطلاعاتی که در همایش هواشناسی ارائه میشود و استفاده از اطلاعات سامانه ها و تجمیع دادهها از وقوع بسیاری از مخاطرات جلوگیری خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی جلوگیری از انسداد شریان های اصلی در زمان بارش نزولات جوی را از خط قرمزهای کاری سازمان راهداری دانست و بیان کرد: بازگشایی محورها و پیشبینی برای انتخاب محورهای جایگزین از موضوعاتی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.
بر اساس این گزارش در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی در خصوص آغاز به کار دو پروژه ملی سیستم پیشبینی نقطهای هواشناسی جادهای برای امور مربوط به عملیات راهداری و سامانه تخصصی هشدار سیل با استفاده از سامانههای هواشناسی از جانب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصمیماتی اتخاذ گردید.
شایان ذکر است، مقرر شد میز مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و سازمان هواشناسی برای بررسی های کارشناسی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات راهداری بر مبنای نکات کارشناسی تشکیل شود.
نظر شما :