به صورت مجازی و برخط صورت گرفت؛

نشست کمیته علمی سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی فرهنگی و آرایه های وابسته به معماری برگزار شد

۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۵ کد : ۲۵۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۶۷۰
نشست کمیته علمی سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی فرهنگی و آرایه های وابسته به معماری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای برگزاری سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی_فرهنگی و آرایه های وابسته به معماری در سال 1403، نشست کمیته علمی این همایش با حضور مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و عضو کمیته علمی این همایش" و تمامی اعضاء به صورت مجازی و برخط برگزار شد.

در این نشست که به صورت مجازی برگزار گردید، نمایندگانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی_فرهنگی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، کمیته ملی موزه های ایران، پژوهشکده بناها و بافت های تاریخی و فرهنگی، دانشگاه هنر و انجمن صنفی سراسری مرمتگران آثار فرهنگی و هنری به صورت برخط حضور داشتند.

در این نشست ضمن معرفی دبیران علمی و اجرایی این همایش و ارائه گزارشی از عملکرد دوازدهمین دوره این همایش، در خصوص اهداف و محورهای سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی_فرهنگی و آرایه های وابسته به معماری گفتگو و مذاکره شد.

از محورهای ویژه این همایش می توان به مباحثی همچون تغییرات اقلیمی و حفاظت از میراث فرهنگی، خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه و تبعات آن بر مواریث فرهنگی منطقه، نسبت های میان اقلیم و فرهنگ، پیامدهای مضر تغییرات اقلیمی بر مواریث فرهنگی، مدیریت بحران در مواجهه با مخاطرات اقلیمی، میراث فرهنگی: آموزش، مشارکت و آگاهی بخشی جامعه محلی در برابر مخاطرات اقلیمی، رویکردهای مردم مبنا در کاهش مخاطرات اقلیمی، جوامع محلی و دانش و رفتار سنتی در مواجهه با مخاطرات اقلیمی و راهکارهای توسعه پایدار مبتنی بر اقلیم تاب آور(تاب آوری اقلیمی) اشاره نمود.

بر اساس اعلام دبیرخانه سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی_فرهنگی و آرایه های وابسته به معماری، قرار است این همایش با مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط در روزهای 30 و 31 اردیبهشت 1403 در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار گردد.

شایان ذکر است، طبق برنامه ریزی های بعمل آمده در این همایش دو روزه قرار است پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به عنوان عضوی از کمیته علمی این همایش نشست های تخصصی با موضوعات تغییرات اقلیمی را برگزار نماید.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مهدی رهنما


نظر شما :