با اعلام نتایج ارزیابی و رتبه بندی سال ۱۴۰۱؛

کسب رتبه الف نشریه علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم

۰۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۹ کد : ۲۱۹ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۰۴
کسب رتبه الف نشریه علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم

نشریه علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در رتبه ‌بندی و ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حائز رتبه "الف" شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، نتایج ارزیابی و رتبه ‌بندی سال 1401 نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 17 مرداد ماه سال جاری اعلام گردید که در این گزارش نشریه علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور موفق به دریافت کسب رتبه "الف" شد.

نشریهInternational Journal of Coastal, Offshore and Environmental Engineering(IJCOE)  در این ارزیابی با بالا بردن امتیاز ارتقای وبگاه نشریه، نمایه‌ سازی نشریه در پایگاه‌ های تخصصی، انتشار به ‌موقع و سایر امتیازهای لازم از رتبه "ب" به رتبه "الف" ارتقا یافت. همچنین در ارزیابی اخیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) این نشریه رتبه Q2 را کسب نموده است.

این نشریه با صاحب امتیازی انجمن علمی علوم و فنون دریایی طی قراردادی میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با این انجمن منتشر می شود و در فهرست انتشارات این پژوهشگاه قرار دارد.

شایان ذکر است، نشریات بر اساس 7 شاخص تعیین شده مطابق با آیین‌ نامه گروه نشریات شامل انتشار منظم و رعایت ضوابط آیین ‌نامه نشریات، دارا بودن سامانه استاندارد، زیرساخت ‌ها و اطلاعات شناسنامه ‌ای نشریه، رعایت آیین نگارش، ساختار و کیفیت مقالات، فرایند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌ های استنادی، تخصصی و اجتماعی و به ‌کارگیری مقررات و امکانات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری برای رعایت اخلاق نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی رتبه‌بندی می‌شوند.

طبق آیین ‌نامه و بر اساس امتیازات کسب شده توسط هر نشریه از مجموع شاخص ‌ها، نشریات نمایه شده در پایگاه‏ های جی. سی. آر (Q1-Q4)،وب او ساینس و اسکوپوس (Q1-Q4)در گروه نشریات بین‌المللی قرار می‌گیرند. همچنین نشریات با کسب 801 تا 1000 امتیاز به ‌عنوان نشریات برجسته(الف) و نشریات با کسب 601 تا 800 امتیاز در گروه خوب(ب) رتبه‌ بندی می‌شوند.

علاقمندان و پژوهشگران می توانند با مراجعه به تارنمای www.ijcoe.org به منظور دریافت و مطالعه این نشریه علمی و تخصصی اقدام نمایند. 

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور


نظر شما :