رئیس کمیته راهبری سامانه هشدار گردوخاک سازمان جهانی هواشناسی در شمال آفریقا؛

سیستم های پیش بینی،‌ اثرات شدید توفان های گردوخاک را تقلیل می دهد

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۶۷ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۸۴۷
سیستم های پیش بینی،‌ اثرات شدید توفان های گردوخاک را تقلیل می دهد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، آنا وکوویچ ویمیک "رئیس کمیته راهبری سامانه مشورتی و ارزیابی توفان های ماسه و گردوخاک سازمان جهانی هواشناسی در منطقه شمال آفریقا، اروپا و خاورمیانه" که به عنوان سخنران و به صورت مجازی در نشست روز جهانی مقابله با توفان‌ های ماسه و گردوخاک که با شعار هشدار گردوخاک برای همه در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد شرکت نمود، گفت: سیستم های پیش بینی و هشدار توفان های گردوخاک می تواند اثرات و پیامدهای رخدادهای شدید به ویژه گردوخاک را تقلیل دهد.

وی بر اهمیت سیستم های پیش بینی و هشدار توفان های گردوخاک تاکید نمود.

آنا وکوویچ ویمیک با اشاره به اثرات گسترده توفان های گردوخاک در بخش های مختلف، نسبت به اثرات سوء توفان ها بر فعالیت های اقتصادی به ویژه در صنعت و کشاورزی هشدار داد.

رئیس کمیته راهبری سامانه مشورتی و ارزیابی توفان های ماسه و گردوخاک سازمان جهانی هواشناسی در منطقه شمال آفریقا، اروپا و خاورمیانه در ادامه بر ضرورت حرکت به سمت رهنمودهای سازمان جهانی هواشناسی در حوزه پیش بینی و صدور هشدارها تاکید کرد.

آنا وکوویچ در پایان گفت: اکنون الگوهای مختلفی در حوزه پیش بینی و هشدار توفان های گردوخاک وجود دارد که توصیه می شود روی آن ها مطالعات انجام شود.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان جهانی هواشناسی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور آنا وکوویچ ویمیک


نظر شما :