معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست عنوان نمود؛

تاکید بر لزوم تکمیل و ارتقای سامانه هشدار و پیش آگاهی وقوع گرد و غبار

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۲۲ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۶۶۹
تاکید بر لزوم تکمیل و ارتقای سامانه هشدار و پیش آگاهی وقوع گرد و غبار

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دوازدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار با حضور علی سلاجقه "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور"، سحر تاج بخش مسلمان "معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور"، مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و جمعی از مدیران سازمان های مرتبط در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه که با 3 دستور کار ارایه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص دستور کار، نتایج و سطح مشارکت اعضا در جلسات ستاد ملی در سال 1401، تشریح روند برگزاری اجلاس بین المللی گرد و غبار با محوریت مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست و ارایه اقدامات انجام شده توسط سازمان هواشناسی کشور در خصوص ماده 5 آیین نامه گرد و غبار برگزار شد، نمایندگان دستگاه های عضو ستاد نظرات و پیشنهادات خود را درباره دستور کار جلسه بیان کردند.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تقدیر از اقدام سازمان هواشناسی و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در راه اندازی سامانه هشدار و پیش آگاهی وقوع گرد و غبار، بر لزوم تکمیل و ارتقای این سامانه تاکید نمود.

علی سلاجقه با اشاره به اعلام مسوولان سازمان هواشناسی مبنی بر نیاز 125 میلیارد تومانی برای توسعه و ارتقای این سامانه،  اجرای سریع این سامانه را پیش درآمد اساسی و ضروری عملیات تثبیت و اجرا دانست و خواستار پیگیری به منظور تامین اعتبار آن در اسرع وقت شد.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان حفاظت محیط زیست کشور سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور سامانه هشدار و پیش آگاهی وقوع گردوغبار


نظر شما :