در مصاحبه با رادیو گفتگو؛

مشروح گفتگو سرپرست پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب

۰۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۰۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۹۵۶
مشروح گفتگو سرپرست پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب

سرپرست پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی گفت: بحث دوره خشکسالی سی ساله مبنای علمی و مفهومی ندارد اما براساس بررسی‌های داخلی و بین المللی کره زمین در حال گرم تر شدن است که قطعاً فشار بیشتری به منابع آبی وارد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، ابراهیم اسعدی اسکویی "سرپرست پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی" در ارتباط تلفنی با ویژه برنامه «روزنه بهاری» از شبکه رادیو گفت وگو اظهار کرد: بحران آب وضعیت مزمن و فشار مضاعفی را در سالهای اخیر به منابع آبی کشور وارد کرده است.

وی افزود: ما باید به فکر جبران فشار زیادی باشیم که در سال‌های اخیر به منابع آبی وارد شده چون اگر حتی چند سال بارش باران داشته باشیم اما باز هم برای رسیدن به نقطه آغازین به زمان زیادی لازم داریم.

سرپرست پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی، رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی را در شرایط کنونی به شدت ضروری خواند و گفت: بحث دوره خشکسالی سی ساله مبنای علمی و مفهومی ندارد اما مسئله این است که تمام بررسی‌های داخلی و بین المللی نشان می‌دهند که کره زمین در حال گرم تر شدن است و قطعاً فشار بیشتری به منابع آبی وارد می‌کند.

اسعدی اسکویی به مسئولان ذیربط تأکید کرد که در اجرای پروژه‌ها و کارهای عمرانی از پیش بینی هوا و اطلاعات لازم در حوزه هواشناسی استفاده کنند.

وی افزود: مردم کشور باید موضوع صرفه جویی و مصرف صحیح را در پخت و پز و شستشوی ماشین و استحمام و آبیاری باغچه و هر کار دیگر رعایت کنند.

سرپرست پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی با بیان اینکه شدت گرم شدن کره زمین از میزان پیش بینی شده بیشتر است گفت: وضعیت آینده زمین حتی در خوشبینانه ترین حالت ممکن هم خوب نیست و آلاینده‌ها و فشار به منابع طبیعی به قدری زیاده بود که با هیچ سناریویی نمی‌توان سریعاً وضعیت آینده زمین را بهبود بخشید.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پژوهشکده هواشناسی آب و کشاورزی ابراهیم اسعدی اسکویی


نظر شما :