با حضور رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم؛

اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما در استان هرمزگان برگزار شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۳ کد : ۵۴۴ اخبار پژوهشکده
تعداد بازدید:۵۸
اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما با حضور ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در بندرعباس برگزار شد.
اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما در استان هرمزگان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما با حضور پژوهشگران، محققین، دانشگاهیان، تولید کنندگان، صاحبان صنایع، دانش بنیان ها و بازرگانان و همچنین با حضور نمایندگانی از کشورهای ایتالیا و اسپانیا به مدت دو روز در بندرعباس برگزار شد.

این همایش بین المللی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده "نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس"، عباس کشاورز "معاون پژوهش مرکز ملی مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی ایران"، سید جواد زمانی "معاون امور استان ها و تشکل های اتاق بازرگانی ایران"، ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و مدیران استانی در روزهای 14 و 15 اسفند سال 1402 در سالن همایش های اتاق بازرگانی استان هرمزگان برگزار گردید.

به گفته برگزار کنندگان این همایش؛ فرآوری، بسته بندی، مدیریت تولید (تغذیه، کنترل آفات و بیماری ها، سیستم های آبیاری و تولید و تکثیر نهال و پاجوش)، مکانیزاسیون و توسعه صنایع، بازاریابی و فروش محصول و محصول ارگانیک از محورهای اصلی برگزاری اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما می باشد.

در این همایش بین المللی، شش پنل تخصصی با موضوعات فن آوری های نوین در کشاورزی، راه کارهای توسعه و تولید نباتات گرمسیری، سرمایه گذاری، راه کارهای توسعه و تولید خرما، مدیریت و کنترل آفات مهم خرما و نباتات گرمسیری و نقش هواشناسی و تغییرات اقلیمی در توسعه کشاورزی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

استانداری هرمزگان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان، سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و اداره کل هواشناسی استان هرمزگان را می توان از برگزار کنندگان این همایش بین المللی برشمرد.  

شایان ذکر است، ابراهیم اسعدی اسکویی "رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" با همراهی مجید حبیبی نوخندان "عضو هیات علمی و مدیر گروه پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در پنل تخصصی نقش هواشناسی و تغییرات اقلیمی در توسعه کشاورزی این همایش بین المللی در خصوص خدمات نوین هواشناسی در کشاورزی به ارائه مطالب پرداختند.

کلید واژه ها: وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم ابراهیم اسعدی اسکویی


نظر شما :